Cake Pops!

2 paket Ballerina kladdkaka eller Oreo cookies
50-100 g philadelphiaost
200 g vit choklad eller mjölkchoklad
Grillpinnar att sätta dom på

Gör så här…

1. Kör kexen i en matberedare tills de är smulor.

2. Tillsätt Philadelphiaosten. Börja med 50 gr, blanda och känn på degen. Den ska vara mjuk och gå att rulla till bollar.

3. Rulla degen till bollar i den storlek du önskar! Lägg dom sedan i kylskåpet i en timme.

4. Smält chokladen i vattenbad tills den är rinnande. Ta ut bollarna från kylskåpet, doppa pinnen i lite smält choklad och tryck sedan in den i chokladbollen. (Pinnen sitter bättre.)

5. Doppa sedan bollen i chokladen. Jag använde ett högt glas fyllt med socker som jag sedan stack ned pinnarna i för att låta bollarna stelna. Det går även att ställa dom på ett fat med pinnen uppåt.

6. Dekorering av bollarna kan göras i det oändliga. Strössel, riven choklad, kokos eller så inget alls!

Förvara cake popsen väl kylda.

(man kan egentligen använda de kex man tycker är goda så det är bara att prova sig fram!! )


Kommentarer
Postat av: Cathryn

Tack! Det där måste jag försöka mig på. De var ju jättegoda! :)

2012-03-04 @ 21:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0