Seafood for all mankind.

Uuh fortfarande helt lam..
Segare lördag får man leta efter, jag & Kakan ligger i soffan, kollar på The Hills & är lite upprörda över att mannen är ju plåsterkåken!
Skaldjursallergi? Vad är det för tramsigt att ha?!
Iaf så fick han av någon anledning kräftstjärtar i sin p-mat idag så damdadadam, trumvirvel tack!
Svullet fejja, svullen hals & raka vägen till akuten, hej!
Tror jag har missat helt att kräftrumpor har slutat vara skaldjur...
När hände detta?
Tror iaf att han får stanna hemma nu tills det är dags så det inte händer något mer!! haha
Jisses, måste ju vara rädd om mina nerver.. ;P
Vad ska man äta till middag själv idag då?
Chilimarinerade scampi kanske???! tss
Eller kanske något UTAN skalisar då jag gissar att han vill ha något när han kommer hem..
Hjälp!
.
Status på bebben för er som undrar = Galen!
Snurr, spark, snurr, lägga sig tillrätta, armbåge & spark igen.. =D
Pjuuh mina revben känns som mos!
xox
.
lite bitter MEN bara lite då skaldjur tillhör mina favoriter..
Därför får resten av er här recept på godaste Melonsalladen! =)
.

Ingredienser för 4 personer

500 g melon (olika sorter, t ex galia och honungsmelon)
1 gurka
2 salladslökar
1 lime (skal + saft)
1 röd spansk peppar
1 dl kokosmjölk
1 dl vitt vin (med hög syra och en liten sötma)
1 tsk salt

Skaldjur:

2 skivor fryst vitt bröd
2 vitlöksklyftor
400 g skaldjursmix
salt och peppar
25-50 g smör
4 msk jordnötter
3 msk färsk koriander

Gör så här

 

*Skala och kärna ur melon och gurka, skär i 2 cm stora bitar, skiva salladslöken och lägg allt i en bunke.
*Finhacka det yttersta av skalet på en limefrukt, pressa ut saften, finhacka den spanska pepparn och blanda med kokosmjölk, vin och salt. Häll dressingen över melonen i bunken.
*Riv fryst bröd och vitlök med rivjärn. Lägg skaldjuren (är skaldjursmixen fryst ska den först tina och få rinna av) på en plåt (eller direkt i smorda portionsformar), strö över bröd, lägg på vitlök och krydda med salt och peppar. Hyvla över smör, gratinera i ugn på 250 grader i cirka 5 minuter, tills ytan har fått färg.
*Hacka nötter och koriander och strö över melonsalladen. Servera gärna salladen och de nygratinerade skaldjuren i separata skålar.


Kommentarer
Postat av: R

Du kan vara tramsig! <3

2011-11-19 @ 21:08:04
Postat av: Cathryn

Oj, det lät inte bra. Hoppas allt är bra med R nu! Usch, jag vet hur svullen han blir. Otäckt, allrahelst att han får svårt med andningen. Hälsa kram från mams!

2011-11-19 @ 22:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0