Being all wifie & stuff.. ;D

Kolakakor bakades..
Själv gillar jag glasburkar med handskriva lappar! =)
Det bakades även....
Lata Grahamsrutor! <3
*
50g jäst
5dl ljummet vatten, 37 garder
25g smör
1 ½ tsk salt
2 msk honung
250g Kvarg (Kesella lätt t.ex)
2dl grahamsmjöl
12-13dl vetemjöl
*
Smula jästen i en bunke & häll över vattnet. Rör om tills jästen löst sig.
Tillsätt rumsvarmt smör, salt, honung, kvarg & det mesta av mjölet. Arbeta degen smidig.
Jäs undet duk ca 40 min. Sätte ungen på 225 grader.
Häll ut degen på bakplåtspapper i en långpanna.
Strö över lite grahamsmjöl & platta ut degen så den täcker plåten.
Skär degen i rutor med en vass kniv & låt jästa ytterligare 20 min under bakduk.
Grädda mitt i ugnen ca 15 min..
Låt svalna på galler.
(arla.se)
*
För gott för att vara sant egentligen!
Baka, baka liten kaka.. ;P
Testa! =D
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0