What you need for the perfect summer...

Så här till sommaren känner väl alla att man är sugen på det där lilla extra fixet inför stranden, grillfesterna & alla middagar!?
Jag gör iaf & kan tänka mig att det är många som jag som faktiskt inte har varken tid eller alla pengar att lägga på salongsbesök... 
Så nu dagen innan vi drar ner till Skåne på semster visar jag mina tips inför en lyckad sommar!



Först & främst fixar jag ju alltid naglarna eftersom det är något viktigt för mig & får mig att känna mig fräsch!
Att gå & fixa gelenaglar behöver inte vara speciellt dyrt men annar funkar det alldeles utmärkt att göra en liten manikyr hemma också.. :)
Ni som bor i Norrpan eller i närheten ska deff. adda Yanna´s Naglar på FB, jätte duktig & super trevlig tjej som gjort det här här ett par år nu, bl.a i Sthlm!!
Jag är jätte nöjd & kommer inte byta ut henne om det så skulle stå någon annan & plinga på dörren & erbjuda gratis förstärkning... :)


geleförstärkning.

Förutom händerna som ni dessutom också ska vara noga med att smörja in med spf (!!!!!) så är fötter the shiiiiit på sommarn!!!
Vem vill inte ha härligt färgglada tånaglar & mjuka hälar i fina sandaler eller barfota i sanden?
Behöver inte ta så lång tid att fixa själv & filar man bara & byter lack med jämna mellanrum så håller det sig långt in på hösten..
För mig handlar det mest om rutin, när jag väl får in det i systemet så håller det sig!! :)


fotkräm,bad,klippare,"fil"-Apoteket/lack-VivaLaDiva

Jag tycker dessutom att vaxade ben är de bästa benen, visst får man vänta lite när det växer ut igen men det behöver inte vara så långt för att det ska kunnas ta bort!
För mig är detta en nödvändigt ont, jag hatar att stå & raka bena varannan dag & även om det går fort för de flesta så gör det de INTE för mig därför föredrar jag de 3 veckorna med släta ben i taget  som vaxningen gör..
Dessutom börjar "fixa-hemma"-produkterna bli riktigt bra & igår körde jag med Veets nya remsvax!
Ingen smärta & håret är borta... Pooff!
Rekommenderar absolut att vaxa på salong de första gångerna innan man är mer säker på sig själv & ska du göra hemma kan det vara smart att be någon annan hjälpa dig! :)


spf15-Decleor/vax-Åhlens

Så, det var mina tips för en perfekt sommar, förutom bra hudvård & fukt, fukt, fukt i håret, på huden & mängder med vatten så är det de här sakerna jag överlever på..
Glöm nu för guds skull inte SPF (absolut minst 15), i ansiktet, kroppen, händer & fötter & skydda gärna håret med en sjal eller hatt om du ligger på stranden!!
Hoppas ni ser något ni gillar, det blev ett långt inlägg.. :)
xox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0