RootVegetableSoup..

´
Middagstips från igår.. =)
Det fick bli soppa till kvällsmat igår, något min mamma gjorde till oss väldigt ofta när vi var yngre dock slängde vi i lite mer rotfrukter igår & nomnomnom!
Det gick ner..
Jätte gott med knäckebröd eller hembakta grissini till & man kan slänga i lite vad man känner för!
skala & hacka potatis & rotfrukter..
Släng i allt i en kastrull (vi slängde i allt samtidigt).. Ca 1½ l vatten beroende på hur mkt du vill göra & hur stor kastrull du har!
I med två tärningar buljong, jag använde en kött & en grönsaksbuljong & dra i lite svartpepparkorn & flingsalt..
Koka upp 20-30 min beroende på vad ni har valt att ha i..
Under den här tiden slänger jag även i lite pasta av det som finns hemma!
(pastaskruvar  blev de den här gången & de ska kokas med allt i 11 min så tänk på koktiden!)
Även de sista minuterna slängde jag i lite korvslantar som vi ville bli av med från kylen..
De ska inte kokas så länge så släng i dem de sista du gör så de får vämas upp lite & dra till sig lite smak!
Voila! Bon appetit.. =)
Går snabbt att göra & är riktigt gott sådär mitt i veckan! <3
´

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0