38+7.. <3


.
Vecka 39.
(38+7)
.
Barnet:
De flesta barn har nu huvudet nedåt och ligger med hakan mot bröstet i det så kallade ”huvudändläget”, som är den vanligaste förlossningsställningen för barnet.
.
Mamman:
Bara det händer snart.

Sover du oroligt och vaknar ofta? Det gör de flesta kvinnor. Det sägs att det beror på att kroppen förbereder sig på det du har att vänta – ett barn, som vill ha mat dag och natt.

Många säger att de inte känner sig helt på topp de sista två dagarna. Det är helt normalt om du känner dig instabil och har humörsvängningar. Du vänder dig kanske inåt och funderar mycket på hur det kommer att bli. Andra får plötsligt en massa energi. Det är inte ovanligt för höggravida kvinnor att börja storstäda, kasta sig in i stora bakprojekt eller tillaga enorma måltider. Den här driften att ”bygga bo” kan vara instinktiv – vi fixar till hemmet innan barnet kommer.

Mina tankar:
Seg, trött, huvudvärk, sammandragningar...
Kan hon komma nu?!
Wääh börjar bli segt att inte kunna knyta skorna själv..
Eller jo det kan jag ju men det är skit jobbigt & jag kan knappt andas under tiden så blir bara jätte flåsig & varm!
Har också börjat köra pingvin-stilen när jag går.. hahaha
Det känns så iaf men det är ingen som vågar kommentera det!
Oooh Oooh humör har jag fått också haha, som jag väntat...
Inte såpass så jag skriker & slänger saker omkring mig men känner mig lite ängslig, nedstämd & känner mig inte riktigt lika "pratig" längre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0