What to put in the bag for the birth?!

.
BB-väska a´la Bekah..!?
Nåå, hjälp!
Har vi med oss allt, har vi med oss för mycket, vad behöver vi?!
.
Till mig:
Mjukiskläder till mig + tights, linne & stickad tröja.
AmningsBH & 4 par trosor.
Necessär - schampoo, balsam, tvål, borste, ansiktsrengöring+kräm, amningskupor, parfym & näsdukar.
Handduk.
Till bebben:
BLÖJOR???
4 bodys
1 overall att åka hem i
2 par byxor
2 par strumpor
1 "pjamas"
1 lite tjockare tröja
1 dreggelsjal
2 mössor
2 nappar
1 filt
ett mjukisdjur
.
note to self:
tanborstar till mig & R + tandkräm
hudkräm/olja
tvättlappar?
maaaaat!
något att läsa
.
Har jag glömt något?
.






Kommentarer
Postat av: Filippa - mamma till Liam & bebis i magen

Köp ett amningslinne, dom är underbara!



Har ni nära till BB? Johan stack hem och hämtade lite saker som behövdes, typ fler kläder till Liam (kräkbarn).

i Ystad får man en BB väska, med blöjor, våtservetter, salva och lite sånt.

En morgonrock till dig? Amningsvänligt :) och kanske ett par inneskor? Kallt på golvet på de flesta sjukhus.



Hoppas det hjälpte lite =)

2011-12-11 @ 20:44:54
URL: http://fillies.blogg.se/
Postat av: Gammal kollega

Skippa parfymen... Du kommer att lukta mamma, det räcker fint! Lycka till!! :)

2011-12-17 @ 16:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0