39+6.. <3


Vecka 40:

(39+6)

Bebben & Väntan:

Nu fyller barnet hela din bukhåla. Dess huvud pressar mot livmoderhalsen, som börjar mjukas upp. Vid tiden för förlossningen är navelsträngen ofta lika lång som barnet självt.

Det väntar på att få komma igång med att födas. Väntar på det rätta ögonblicket. Rör sig inte så mycket. Det är trångt. Väldigt trångt. Det väntar tålmodigt. Säkert mer tålmodigt än du gör ...

Mamma:

De sista veckorna och dagarna kan gå långsamt. Du är spänd på att möta ditt barn, nu när du nästan är framme vid målet! Du funderar förmodligen mer över förlossningen än över att bli förälder.

Några ord på vägen före förlossningen: Lita på din kropp – den klarar av att föda ett barn.

Men det är en sak att föda ett barn – och något annat att vara förälder till ett barn. Det är först efteråt, när barnet äntligen är hos er, som det egentliga äventyret börjar. Nu har ni blivit föräldrar! Grattis och lycka till med det!

Mina tankar:

Jaha, vet inte riktigt vad jag ska känna eller tycka..  Är helt överväldigad, stirrig & nyfiken samtidigt som jag kan känna mig lite orolig inför både förlossningen & föräldra-rollen..

Men WTF, kan alla andra så kan väl vi?! Right?

Som alla andra tänker om sina egna barn så vill jag såklart att hon ska komma nu, nu, nu, nu, samtidigt som jag egentligen tycker att ett januaribarn hade varit lite roligare för henne senare i livet när hon helt plötsligt fyller år sist på året & får vänta & vänta & vänta på allt det som hennes vänner redan fått i ett halvår..

Äääsch, efterlängtad till tusen är hon iaf & jag känner mig redo - Tror jag!? För hur vet man det då?

 

1 dag kvar till BF iaf.. Kommer vi leverera imorgon eller vad tror ni? ;P


Kommentarer
Postat av: Filippa - mamma till Liam & bebis i magen

Jag tror tyvärr ni går över tiden lite.. Men när du väl har henne i dina armar så är det skit samma hur länge man fått vänta :)

Jag längtar efter ett sms/mms alla fall! Kram på er

2011-12-19 @ 21:02:30
URL: http://fillies.blogg.se/
Postat av: Cathryn

Med tanke på hur hon for omkring i magen idag, hemma hos Raj, så stämmer det inte. Misstänker att hon, precis som ni, inte är så tålmodig och vill vänta längre. :)

2011-12-20 @ 00:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0