CupCakes.. =D

Nu är mina cupcakes klara & jag måste säga att jag vart riktigt nöjd..!
Stora, fina & smarriga.. =)
Receptet får ni här:

100g smör
2 ägg
1,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk (jag använder lättmjölk)
1 citron (skalet, till dessan tog jag lime)
4 dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1 nypa salt
200g bär (jag hade i hallon&blåbär)

 
Ugnen ska stå på 175* om du gör 8 stora eller 200* till de 12 små.

1. Vispa ägg, socker & vaniljsocker poröst.
Rör ner smält smör, mjölk & i mitt fall limeskalet.
Blanda vetemjöl, bakpulver & salt & vänd ner i smeten.

2. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt.
Varva smeten med bären & fyll dem ca 2/3.

3. Grädda i mitten ca 20 min för de stora muffinsarna eller 12-15 min & du väljer att göra de små..
Lycka till! =)



Såhär fina blev mina fina godbitar, nu behövs bara lite bär ovanpå, florsocker eller en krämig hallonfrosting.
Muuums! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0