Toothfairy?!

Det har varit en händelserik morgon hos tandläkaren..
Ibland ska man vara riktigt glad över att man inte har tandläkarskräck!!

Det började väl egentligen med att jag skulle dit på min inbokade tid för att laga ett hål..
Väl där börjar vi prata lite & kolla igenom röntgenbilderna, bedövningssprutan stacks in i tandköttet & det var där allt böjade..
Min tandläkare & sköterskan började prata om vilken tand det var & kom efter en lite stund högröda i ansiktet båda två på att de hade bedövat fel sida!!!!
Blev därför hemskickad igen med halva fejjat bedövat & en liiten påse full av tandborstar, tandtråd & flux som "plåster på såren"..
Jag hann precis sätta mig i bilen när de ringde upp igen, då med besked om att det visst var rätt sida trotsallt, att de hade snurrat ihop det & med fråga om jag kunde komma tillbaka nu när jag ändå var bedövad!?...
& vad gör man liksom, har ingen skräck men det är fassen inte roligt att gå till tandläkarn ändå, så jag gick tillbaka!!

Med borren i käften känner jag hur det börjar isa i alla tänderna & att jag får gåshud över hela kroppen, nu isa det inte riktigt som det kan göra ibland när man äter eller dricken kallt utan det var verkligen huvudvärks isande..
Då visade det sig att inte bedövningen hade tagit riktigt & därför kände jag hela lagningen med borrandet, infyllnaden & allt det här petandet i & mellan tanden!!
Aaaaj..
Trots allt detta har jag inte kommit till den riktiga grejen än!!
Ni förstår att när jag ligger där & har som mest ont & egentligen är färdig att slänga mig över tandläkaren & borra lite i hennes tänder utan bedövning istället, nej då kommer nästa sköterska in & säger att Corren är där..
Med andra ord typ Östergötlands största nyhetssajt...
Då är alltså dem där för att intervjua min tandläkare & frågar om det är okej att dem kommer in samtidigt som jag ligger där med alla möjliga grejor i munnen!!
Sköterskan fråga om det var okej varav jag uttropar:
- Kör in dem bara!!, med mitt läspiga, sluddriga utal pga av just alla grejor som jag har i munnen..

Det tar två minuter sen kommer det in en söt liten brunette med block & penna i ena handen & en fet datorväska (trodde jag) över axeln..
Efter henne nästan smyger det in en skäggig lite dam & när jag sneglar lite på det här radarparet får jag plötsligt syn på den största, fetaste kameran jag sett på länge!!...
Resten går väl nästan att räkna ut..
jag ligger där i min egna lilla bubbla & har skit ont, samtidigt springer den här mannen runt mig i cirklar & tar kort från alla jävla vinklar han kan hitta!!
Det klickar & blixtrar samtidigt som tandläkaren försöker förklara för mig att dem är klara & bara ska slipa till tanden lite...
Sagt & gjort, när jag sätter mig upp frågar människorna från tidningen vad jag heter, visar mig bilderna & säger att jag ska kolla i morgondagens tidning!!
TACK & HEJ!!

Märkligaste jävla besöket jag har gjort på landstingen i hela mitt liv..
Framöver kommer det ju vara skit tråkigt att gå till tandläkaren om det inte händer något liknande!!
Well thats my day i ett nötskal, nu står jag i butiken & jobbar lite fram tills 19 sen blir det mys med mannen..
Puss på er


www.corren.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0