window boxes, sunshine, coffee, snuggle up

före
.
Fick ju för mig att fixa till balkongen för någon vecka sedan & nu börjar det faktiskt likna något därute!
Ja jag vet att min familj har ägt ett trädgårdsföretag i flera år men jag är helt enkelt totalt efterbliven när det kommer till växter...
Dom hatar mig & bara dör hela tiden... :/
Tacka vet jag våra garderobsblommor som skulle överleva en atombomb, på riktigt!! :)
Så därför står jag här, varje år med en påse nyköpa blommor som ska planteras, jag väljer med omsorg, jag fixar, jag donar, jag vattnar precis så som jag ska.....
.....i 2 månader... eehhrrmm
Sen då?
Sen hittar jag något annat projekt så de små stackars liven hamnar lite i skymundan & jag tänker - men vadå det regnar ju typ varannan dag!!?
.
Det här året har jag däremot bestämt mig för att försöka hålla mina fina små balkonglådor vid lid i iaf hmmm 3 månader så vi kan få njuta lite längre av dom..
Tycker nämligen det är hur härligt som helst att gå upp på morgonen, sätta på kaffe & sätta sig i solen en stund medans T sover!
Några tips på hur jag får våra små blomsterliv att överleva?
.
efter

.
.
Du har inte glömt bort bloppisen va?
Titta in HÄR!

Kommentarer
Postat av: Cathryn

Ett tips från min 75-åriga granne är, att man ska använda gammalt kaffe i vattnet, när man vattnar. Det funkar tydligen som gödning. Och jag har ju själv också hört att thé eller kaffe är bra för växterna. Så det kan du ju försöka med, om du får thé eller kaffe över.

2012-05-13 @ 00:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0