BabyShower BlueBerryCupcakes.. <3

.
113g osaltat smör
3 äggvitor
2,5 dl mjölk
ca 4 dl mjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljextrakt el. vaniljpulver
½ tsk salt
2,5 dl socker
100 g blåbär
.
Låt smöret stå framme en stund så det blir rumstempererat & mjuk..
.
Vispa smöret i några minuter så det blir ungefär som majjonäs i konsistensen.
När smöret är mjkt är det dags att tillsätta vaniljpulver & mjölk. Det kan bli klumpar nu pga av smöret men det gör ingenting.
Blanda ihop mjöl, bakpulver & salt i en skål.
Häll detta i smeten tillsammans med sockret.
Vispa ihop detta väl!
Nu ska äggvitorna i.. Vispa i ca 2 min tills det blir en jämn smet.
Jag hade i frysta blåbär då det var det vi hade hemma men färska är de godaste! =)
Har du i frysta blåbär kan det vara bra att bland i lite mjöl så de inte flyter ner till botten..
Häll i smeten & rör försiktigt ner det med en slickepott.
Nu kan du också välja om du vill smaksätta med lite citronjuice eller kanske passionsfrukts-juice! :)
Fyll formarna 3/4 med smeten & in i ugnen..
Förvärmd ugn 180 grader i ca 20-25 min..

Låt de vila lite på ett galler innan du dekorerar dem efter tycke! =)
Lycka till & hoppas ni gillade receptet..
Hittade det som en gammal fil på datorn från 2005 så minns inte var jag hittade det tyvärr! :/

Kommentarer
Postat av: Cathryn

Så gott det ser ut! Kan man kanske lägga in en beställning till höstlovsveckan någon gång? Vecka 44 är det. Ronja kommer ju till Östergötland då och jag tänkte lägga in skjuts till Nkpg åt Ronja samt påhälsning hos er då. Måste ju kolla in vad ni köpt till bebben! :)

2011-10-25 @ 00:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0