Doing it tiger style.. ;)

Tror jag skämmer bort min man just nu..
Hmm lagad mat varje dag & nybakta sockerchocker med jämna mellanrum!
Bara idag fick han hemmagjord pyttipanna & till efterrätt har jag bakat tigerkaka & dragit igång kaffekokarn för tredje gången idag.. =)
När är det dags att skämma bort mig själv då?
Kanske får gå & inhandla mig själv lite blommor & något fint imorgon eller så får jag bita ihop två veckor till innan jag har behandling på Skin&Beauty bokad..
Hemmaspa är bara att fetglömma, rygger pallar inte & magen är i vägen!
Hmm..
Får tänka på den en liten stund..
Här får ni iaf receptet på tigerkakan jag gjort idag, mindre smör men mycket godare! ;P
.
100g smör
4 ägg
5 dl socker
2 dl mjölk
6 dl mjöl
3 tsk vaniljsocker
4 tsk bakpulver
3 msk kakao
.
175 grader i ca 40 min (kolla med en stick & se om något fastnar efter 30)
.
.
Smörj & "bröa" formen.
Vispa ägg & socker pösigt.
Smält smöret & blanda ihop det med mjölken..
Blanda nu ner smör/mjölk blandningen i sockret & äggen..
Vispa!
Blanda ihop mjöl, bakpulver & vaniljsocker ordentligt i en sep. bunke..
Vänd ner detta med de övriga ingredienserna.
Häll över en tredjedel av den släta smeten i en annan bunke & vänd i kakao..
Nu är det bara att hälla de två smeterna i formen i lager, börja med den "vita", ringla över lite av chokladsmeten..
När all smet är i kan du dra en gaffel genom alltihop för at få ett mer kamouflerat utseende!
.
.
In i ugnen med hela alltett i ca 40 min..
Done!
Låt svalna lite innan du "knäpper upp" formen eller låt kakan svalna med en sockerkaksform över sig på ett galler..
.
.
Skit lätt.. =)
Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mumsigt!

2011-11-17 @ 02:44:35
Postat av: rebecca

ÅH vad gott!! muums



Ja men säg till när du gjort det? :) Skulle bli jätteglad. Juste föresten vill ni på T-shirt store sponsra med en produkt/vara till min jukalander jag ska ha på bloggen, en prdukt är en lucka. Så kommer ha nya varje dag i 24 dagar, Skulle vara jättekul :)

2011-11-17 @ 12:43:19
URL: http://rebfre.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0